Kamis, 24 Januari 2013

Acara Penguburan

Acara Penguburan


ACARA KEBAKTIAN PENGUBURAN
PARMONDING NI AMANTA HIRAS SIHOMBING (GELAR OP.ASIMA SIHOMBING)
USIA 74 TAHUN, DI SIMAMORA, 18 JANUARI 2013
ACARA DI HUTA
1.       VOTUM
P             : Marhitehite Goar ni Debata Ama, dohot Goar ni AnakNa Tuhan Jesus Kristus, dohot Goar ni Tondi Parbadia.
P + J       : Amen
2.       MARENDE HURIA NO: 86: 5
Silang nabadia i, Ho ma lombulombungki; Molo puas hodokhi, di nasuda bohalhi. Di sude sitaonon i, Ho ma lombulombungki
3.       MANDOK HATA/ MARKOOR:
A.      SIAN PUNGUAN INA MARANATHA
B.      SIAN PUNGUAN INA PAR ARI KAMIS
C.      SIAN PARHALADO
4.       MARENDE HURIA NO: 334: 1- 2
1.       Nasa jolma ingkon mate, ingkon mago sibuk i. Namangolu ingkon mate asa tung denggan muse. Danging on do gabe bangke, jala ingkon do malangke, asa sogot bangkit i tu hasangaponNa i.
2.       Ipe ndang be juaonku roha ni Debatangki. Lehononku do hosangku ndang be marsak au disi. Ai di bugang ni Jesusku dapot au hangoluanku. Ala hamamate ni do tarapul rohangki.
5.       MANJAHA AYAT: Nungga tarbondut hamatean, nungga suluk hamonangan. Jo hamatean didia hamonanganmi? Jo hamatean didia soropmi? Dibahen i, mauliate ma rohanta tu Debata napamonang hita maralohon dosa dohot hamatean i, marhitehite Tuhanta Jesus Kristus.
Martangiang ma hita: Ale Tuhan Debata Ama nami na di banua ginjang. Nungga dilehon Ho AnakMu Tuhan Jesus Kristus tu hamatean ala ni dosanami, jala dipahehe Ho do Ibana sian hamatean tu hangoluan, asa dapotan hangoluan dohot hatigoran hami. Asi ma roham di hami, sai ajari ma hami asa unang mandele ala naung jumolo mrujung ngolu ni dongannami on. Patogu ma haporseaon nami jala pabenget rohanami mangkirim di hangoluan sogot, asa unang sai marsak hami songon halak sipelebegu naso marpangkirimon di hangoluan napinatupa ni AnakMu Tuhan Jesus Kristus. Taiti ma rohanami tu Ho, ai Ho do pangapul nasumurung di hami. Tu Ho do hami marhaporusan, jala marsigantung tu Ho do hami sahat ro di hasusuda ni ngolunami sian tano on. Sai parrohai ma hami mamilangi ariari ni ngolunami, asa dapotan rohanabisuk hami, jala anggiat tarsunggul hami mamingkiri ujung ni langkanami sian tano on, laho manjalo tumpal hangoluan si salelengnilelengna, na pinadiri ni Tuhan Jesus  Kristus di hami. Amen
6.       JAMITA:  Johanes 14: 6 “Didok Tuhanta Jesus Kristus: “Ahu do  dalan i dohot hasintongan dohot hangoluan. Ndang adong nasahat tu Ama i, ia so marhite sian Ahu”
7.       MARENDE HURIA NO:  383: 4
Molo masihol ho muse di au, ingotma na di Surgo i do au; Dapothon au tu Surgo i, ai ho pe dohot do di si. Lao ma au, lao ma au tu na di Surgo i,  Lao ma au, lao ma au tu na di Surgo i. Dapothon au tu Surgo i, ai ho pe sonang do di si.
8.       PASUPASU LAHO MANUTUP BATANG
9.       MARENDE HURIA NO: 195: 1 – 4 (DITUTUP MA BATANG LAOS BORHAT MA TU UDEAN)
1.       Holong do roha ni Debatangku, holong rohana tongtong di au. Ai dipatupa do haluaonku marhite Jesus Anakna i
2.       Tarihot au dibahen dosa naso tarbahen malua au. Dibahen i hudok holong do roha ni Debatangku tongtong di au.
3.       Peak do au di hamatean dibaen sibolis pagagoi. Dibahen i hudok holong do roha ni Debatangku tongtong di au.
4.       Na ro do Jesus pardameanku parmahan bolon naburju i. Dibahen i hudok holong do roha ni Debatangku tongtong di au.
ACARA DI UDEAN
1.       MARENDE HURIA NO: 336: 1
Sonang ma modom ho namartua i. Namaradian sian ulaon i. Naniulamu di hajolmaon jala namangihut ho tu Surgo.
2.       MANJAHA AYAT
Tangkas do huboto, namangolu do sipangolu ahu, jala Ibana parpudi jongjong di atas orbuk. Jala ia malangke hulinghulingkon, jala malua ahu sian sibuk pardangingon, idaonku ma Debata na manompa dohot namanobus ahu, Ibana hatuonku. 
3.       MANDABU TANO
4.       MARTANGIANG SIAN AGENDA
5.       MARENDE HURIA NO: 338: 1
Hehe do muse pamatangkon sian tanoman on. Suang mangolu bahenon ni Tuhanku, haleluya, haleluya
6.       RAP MARTANGIANG MA HITA DI TANGIANG HATOPAN:
ALE AMANAMI + PASUPASU
7.       MANDABU TANO MA KELUARGA NANG NATOROP, SISOLHOT MARDONGAN HATA NI DEBATA
8.       MARENDE HURIA NO: 347: 1 + 3
1.       Sai masipaidaan do naporsea i. Dung sahat be langkana tu hasonangan i, tu hasonangan i, tu hasonangan i.
3.       Sai masipaidaan ma hita on muse. Dilambung ni Tuhanta dung monang hita be, dung monang hita be, dung monang hita be.
9.       MANDOK HATA MA PADUA NI SUHUT
SEGENAP  WARGA  JEMAAT  DAN PARHALADO HKI  SIMAMORA
RESORT  PANIARAN    SIMAMORA
MENGUCAPKAN  TURUT  BERDUKA  CITA  ATAS  MENINGGALNYA
BAPAK OP.ASIMA SIHOMBING
SELAMAT  JALAN  UNTUKMU BAPAK
TUHAN  JESUS  YANG  MENERIMA  MU  DISISINYA.
By: Pdt.L. F. Simanjuntak, S.Th

Khotbah Minggu, 27 Januari 2013


Jamita tanggal 27 Januari 2013
EP: Nehemia 8: 1-10;            EV: Lukas 4: 14 – 21;           Patik: 4
Marhagogoon do Namanjaha dohot Tumangihon Barita Nauli
1.      Adong do hubungan ni Jamita sadarion tu Epistel ta saonari natarsurat di Nehemia 8: 1-11,  di epistel naung tabege nangkin tangkas do ala marluhut sandok bangso i gabe dipatorong si Esra ma hata ni Debata natarsurat dibuku patik i. Buku patik i disada gulungan do disurat ima harotas nanidokna papyrius. Dibahal partuaehan do si Esra manjahaon buku patik i di halak Israel. Songoni ma nang ditingki ni Jesus, uju Ibana bogot tu Nasaret huta hagodanganna dibagas joro i.
2.      Sada hasomalan do di halak Jahudi ujui patupa pangajarion di bagas joro (digoari ma Sinagoge), laos ido dipaihutihut huria naparjolo ditingki ni Apostel Paulus. Ia bentuk ni pangajarion taringot tu patik/ hata ni Tuhan i ima: manjaha, patoranghon/ menafsirkan sesuai tu keadaan namasa dingolu ni nasida.
3.      Dungkon dijalo Jesus pandidion nasian si Johanes pandidi di batang aek Jordan i Jala mijur ma Tondi Parbadia tu atasna marrupa songon darapati, jala masa ma soara sian ginjang, songon on: Ho do Anakku, haholongan i; lomo do rohangku di Ho. Marhite hagogoon ni Tondi Parbadia ima Jesus laho tu halongonan laos disi Ibana marpuaso lelengna 40 ari 40 borngin ndang mangan dohot minum. Dinapuaso i Jesus diunjuni sibolis i do Ibana, dung dipaujung sibolis pangunjunan na tu Jesus i laho ma ibana manadingkon Jesus. Gabe monang ma Jesus dipangunjnan naro tu Ibana i. Dungi dibogoti Jesus ma huta Galilea jala mandohoti paribadaton di joro i (Sinagoge). Dinasaret di bagas joro i Jesus rap dohot angka hahaangina ro marsiajar/ manjalo parsiajaran di patik/ hata ni Debata di ari Sabbat i.  Ro do halak Jahudi mangidohon tu Jesus asa dijahaon buku ni patik i, laos dilehon ma tu Ibana pustaha ni panurirang si Jesaya diungkapma i gabe dapot ni matana ma natarsurat songon on:
"Songgop do tu ahu Tondi ni Tuhan i, ai dimiahi do ahu, mamboan barita na uli tu angka na pogos. Disuru do ahu, mamaritahon tu angka na tarhurung asa malua, tu angka na mapitung asa marnida, paluahon angka na ginosagosa, mamaritahon taon parasinirohaon ni Tuhan i”. (ayat 18-19)
4.      Dung sun Jesus manjaha pustaha i dipatorang Ibana ma marhite tafsiran/ pemahaman naimbaru taringot tu surat i namandok: Jala dihatahon ma tu nasida: Sadari on do jumpang na tarsurat ondeng, di na binegemuna i. Boi dohonon paboa dipatorang jala dipaandar Jesus do tu natorop i paboa Ibana do tutu Mesias na ro naung sinuriranghon ni angka panurirang di padan narobi. Tangkas do didok di ayat 18-19 i paboa disuru Debata do Mesias Anakna i mamboan barita na uli tu angka na pogos. mamaritahon tu angka na tarhurung asa malua, tu angka na mapitung asa marnida, paluahon angka na ginosagosa, mamaritahon taon parasinirohaon ni Tuhan i. Ia siulaonon ni Jesus di hasiangan on. Molo di Markus 10: 45 didok: Ai nang Anak ni jolma i pe, ndada asa dioloi halak Ibana, umbahen na ro; Ibana do balik pangoloi jala mangalehon hosana bahen tobus ni torop jolma
5.      Ia angka na pogos. na tarhurung, na mapitung, angka na ginosagosa, nandiokna dison ima angka halak nagale, naso margogo, namangadopi angka kekerasan, ketidak adilan sian angka penguasa, raja napatupa penindasan dohot ketidak adilan ditonga-tonga ni masyarakat. Diharoro ni Jesus sipalua i disima adong kemerdekaan di angka jolma i. Alai didok Jesus dipangajarionna Unang ma dirimpu rohamuna: Ahu ro mangarumpakkon patik i, manang hata ni angka panurirang i pe. Ndang ro Ahu mangarumpakkon; na pajongjongkon do Ahu. Lapatanna paboa adong do hubungan ni patik ni Debata naginuruhon ni halak Jahudi i dohot tu sangkap haluaon ni Debata. Asa ido umbaen didok Jesus ia rimpunan patik na 10 i ima holong; holong tu Debata dohot tu dongan jolma. Sasude do manohoi Ibana jala longang be do, umbege hata na tabo na hinatahonna, gabe ninna ma: Nda anak ni si Josep Ibana? Dung sun Jesus patoranghon barita i gabe dipabali natorop i ma Jesus sian punguan i. 
6.      Jesus naro tu portibion patupa haluaon dohot angka pelayanan do ima hataridaan paboa Ibana ma Anak Haholongan ni Debata dohot naung ginohan ni Tondi Parbadia. Asa tung saluhut halak napinaluana i sonang jala marlas ni roha. Paboa Jesus i Anak Haholongan ni Debata dipargogoi do Ibana marhite Tondi Parbadia laho patolhashon angka barita nauli tu hita manisia na diportibion. Hataridaan namargogo Tondi Parbadia dihadirion ni Jesus ima wibawana napatolhashon hata i tu natorop i. Asa pola do targoar Jesus parjamita ulung naberwibawa. Alai ndang tarjangkon jolma i Ibana gabe ditulak bahkan pola mate tarsilang ala panulakon ni jolma i di Jesus poa dituhas angka naso situhason tu Ibana.
7.      Hita naung porsea di Jesus dohot napinaluana sian dosa dohot hamatean, naeng tangkas hita mamboto jala mangantusi di angka baritana. Olo tumangihon suara Tuhan i marhite na ringgas mangguruhn dohot manjaha hata ni Debata, ai sian i do gabe dapot dihita hagogoon dohot wibawa dinamangula hita disaluhut parngoluonta nang pelayananta di huriaNa i. jala sian natadatdati manjaha dohot mangguruhon hatana i disi do jumpang/ dapot di hita haporseaon namarsihohot di Tuhan i.
8.      Salah satu cara namangguruhon hata ni Debata olo tu mangihon jamita napinasahat ni angka parhalado di Huria i.  Alai aha ma naboi idaonta dipartingkian saonari, nunggagodangan hita naso olo be tumangihon jamita di huria i, gabe hasomalan sambing nama tabaen namarhuria i, nungga olo hita mandok ndang tabo jamita ni amanta sintua adui, tumabo do jamita ni amanta on. Jala masa muse dope sian hita hata namandok tung on ma manjamita i au, au pe nungga leleng parhalado/ sintua di huria on apalagi namarjamita i sintua na learning/ sintua nabaru tartabal. Hape molo masa hata nasisongoni namanulak hagogoon ni Tondi Parbadia i do hita di ngolunta on, dohot naso rade hita diajari Tuhan i.
9.      Porlu taboto disi adong parjamitaon disi do Tuhan i mian di hita marhite Tondina, jala dibagasan ni i jumpa ma di hita angka silas ni roha ai nungga dipatubegehon di hita barita haluaon i. Alani i ma naeng hita mangalehon roha nang pikkiranta tumangihon hata i dohot naeng hita mangguruhon marhite mandatdati manjaha i buku nabadia. Ai gunup halak namandatdati manjahai buku i di ibana do dapot hagogoon nasian Tuhan i. Amen.    

Jumat, 11 Januari 2013

Khotbah Pemberkatan Nikah


Amsal 20: 7 
Hikmat seseorang terlihat melalui perilakunya. Bersih dan jujurnya seseorang dikenali dari perbuatannya (ayat 11). Orang berhikmat akan mampu menyelami isi hati dan kedalaman pikiran orang lain (ayat 5). Namun kurangnya hikmat akan membuat orang bertindak tanpa kendali diri.  Orang yang tidak bisa mengendalikan diri dalam hal minuman keras akan mempermalukan diri sendiri (ayat 1). Ia akan mabuk dan tidak mempertimbangkan apapun dalam segala perbuatannya. Perhatikan kisah Nuh (Kej. 9:21) dan Lot (Kej. 19:31-36). Tidak adanya kendali diri juga akan tampak dalam ledakan amarah (ayat 3), sebaliknya hikmat akan memampukan orang untuk tidak terlibat dalam perbantahan (ayat 2).  Si pemalas adalah orang yang tidak berhikmat. Ia tidak pernah memikirkan masa depannya. Ia selalu punya alasan untuk tidak bekerja (ayat 4). Yang dia sukai hanyalah tidur dan bermalas-malasan (ayat 13). Lalu bagaimana ia memenuhi kebutuhan hidupnya? Bantuan dari orang lainlah yang dia harapkan! Alangkah kasihannya orang yang malas ini.  
Orang yang tidak berhikmat tampak lewat perkataan yang banyak menyanjung diri (ayat 6). Mungkin karena tidak ada bukti yang menunjukkan bahwa ia baik, sehingga ia merasa perlu mengobral kata-kata tentang kebaikan dirinya. Maka di dalam segala sesuatu kita perlu hidup berintegritas (ayat 7). Meski tidak ada orang yang tahu, jangan berbuat curang karena Allah yang Mahaadil melihat semua itu dengan jelas (ayat 8). Bila kita bekerja di dalam dunia perdagangan, jangan menggunakan timbangan atau ukuran yang sudah dibuat sedemikian rupa sehingga barang yang kita jual tidak mencapai timbangan atau ukuran yang seharusnya (ayat 10). Kekayaan yang diperoleh dari kecurangan bukanlah berkat Tuhan. Lagi pula kekayaan bukanlah segala-galanya (ayat 15). Hidup berhikmat hendaknya bukan hanya berlaku pada hari Minggu saja, sementara hari lain kita hidup dengan cara berbeda. Buka mata dan telinga agar kita dapat belajar untuk melakukan apa yang benar dan kudus menurut Allah (ayat 12).  Manusia memang tidak pernah berbeda. Amsal yang ditulis oleh raja Salomo hampir 3000 tahun yang lalu memperingatkan dan membicarakan sikap, perangai, dan hakikat manusia pada zamannya yang ternyata tidak berbeda dengan manusia abad 21. Ia memperingatkan manusia agar tidak dikuasai oleh zat-zat adiktif seperti anggur dan minuman keras karena orang yang dikuasainya akan merugikan masyarakat dan merusak tubuhnya serta menghancurkan masa depannya sendiri (1). Peringatan Salomo ini masih relevan untuk zaman ini karena banyak orang yang sudah dikuasai oleh narkoba, mulai dari anak-anak hingga orang dewasa, dari orang sipil hingga para pejabat, dari pegawai rendahan hingga para eksekutif. Praktek ketidakjujuran dalam perdagangan sama-sama dilakukan oleh penjual dan pembeli (10, 14).
Zaman sekarang praktek semacam itu dilakukan dengan bentuk yang lebih canggih seperti: nilai proyek yang direkayasa demi mengeruk uang rakyat, prosedur tender yang tertutup dan pemenangnya adalah `konco-konco'nya sendiri, monopoli dilakukan terhadap proyek-proyek dan barang-barang penting bagi seluruh rakyat. Itu semua adalah kekejian bagi Tuhan karena menyengsarakan rakyat banyak seperti yang terjadi di negara kita. Kemalasan juga termasuk `penyakit' abadi manusia. Mereka membuang kesempatan yang ada demi kenikmatan sementara padahal ada kebutuhan utama yang harus selalu dipenuhi (4, 13). Zaman sekarang penyakit itu sedikit berbeda. Dahulu, orang malas menjadi miskin. Sekarang miskin menjadi malas. Sebab penanganan secara tuntas untuk memberantas kemiskinan tidak bijak. Selalu ada pihak yang bersedia memberi ikan bukan pancing. Akibatnya tanpa pancing pun mereka dapat makan ikan. Dengan demikian kemalasan dan kemiskinan sama-sama dilanggengkan. Dan yang tidak pernah berubah adalah tidak ada orang setia, tidak ada orang yang bersih hatinya dan tahir dari dosa (7, 9). Semua orang telah berbuat dosa seperti kata Paulus (Rm. 3:23).
Renungkan: Bagaimana Kristen meresponi manusia yang tidak pernah berbeda dari zaman ke zaman? Kita diberi telinga untuk mendengar keluhan, teriakan, dan jeritan mereka minta tolong untuk disembuhkan, dibebaskan, dientaskan, dan diselamatkan, diberi mata untuk melihat bahwa mereka semua sedang antri berbaris menuju kebinasaan kekal (12). Temukanlah

Khotbah Pemberkatan Nikah


Mazmur ini mengungkapkan rasa syukur dan pujian kepada Tuhan atas semua keuntungan dan berkat yang telah dilimpahkan-Nya atas umat perjanjian yang percaya. Jangan sekali-kali kita melupakan kebaikan Allah kepada kita (bd. Ul 8:12-14; 2Taw 32:25) atau gagal untuk berterima kasih atas berkat-berkat-Nya yang dicurahkan kepada kita melalui Roh Kudus
Kidung ini memuji Tuhan karena kebaikan dan belaskasihanNya selaku Bapa. Dalam jumlah Maz 103:22, Maz 103:1-2, meluhurkan belas kasihan Allah yang sudah dialaminya, Maz 103:3-5. lalu ia memasyhurkan karunia yang dianugerahkan Tuhan kepada UmatNya, Maz 103:6-10; besarnya belaskasihan dan kebaikan Tuhan dibandingkan dengan kefanaan manusia, Maz 103:11-18. Akhirnya para malaikat dan dunia semesta diajak supaya memuji Tuhan Maz 103:19-22.
Lagu pujian ini meluhurkan kebaikan dan belaskasihan Allah yang berbuat selaku bapa. Pemazmur mengajak dirinya sendiri (Maz 103:1), lalu memujji kebaikan Allah seperti nampak dalam hidupnya sendiri (Maz 103:3-5); kebaikanNya terhadap umat seluruhnya (Maz 103:6-10). Kemurahan dan kebaikan Allah ini melebihi semua dan tidak selaras dengan rapuhnja manusia (Maz 103:11-18). Maka pemazmur mengundang semua mahluk lainnyapun, agar mereka ikut serta memuji Allah, sebagai Raja  (Maz 103:19-22).
Mazmur pada dasarnya bersifat liturgis atau berhubungan dengan tata ibadah. Penekanannya adalah pada ibadah umat Allah ketika mereka mempersembahkan pujian-pujian dan ucapan syukur, yang bentuknya cocok untuk ibadah di Bait Suci. Nama perjanjian untuk Allah, yakni Yahweh,
Tampaknya nyanyian ini merupakan ekspresi seseorang, kendatipun di sini beberapa penafsir menemukan suara bersama. Pemazmur, pertama-tama berusaha mengobarkan semangatnya sendiri untuk mempersembahkan pujian dan ucapan syukur kepada Allah, kemudian semangat orang lain. Kata-katanya tidak mengandung dukacita, keluhan, atau kesedihan. Cara ekspresi dan kedalaman wawasan seperti itu adalah luar biasa bagi orang yang hidup sebelum Kristus.
Ini merupakan pujian secara pribadi atas berkat-berkat Tuhan yang ia terima. Pujilah Tuhan, hai jiwaku! Pertama-tama, pemazmur menyampaikan nasihat bagi dirinya sendiri. Yang dimaksud oleh pemazmur dengan. jiwa (nepesh), dan juga ekspresi serupa itu - segenap batinku, ialah seluruh kehidupannya. Kini dia mengobarkan batinnya sendiri untuk mengingat kebaikan-kebaikan yang diterimanya. Perhatikan kekuatan dalam kata-kata kerja - mengampuni, menyembuhkan, menebus, memahkotai, memuaskan, dan membaharui.
Pujilah Tuhan atas kasih setia-Nya Zaman sekarang sulit menjumpai orang yang tulus hati di dalam memuji. Kebanyakan pujian hanya berupa lips.
Pujilah kasih setia Tuhan, hai jiwaku. Tidak tahu berterima kasih adalah sikap yang menunjukkan kedangkalan orang menerima sesuatu yang baik.
Kasih Allah yang besar. Beban kehidupan yang kita alami kadang membuat kita mudah berkecil hati dan mengeluh.
Topik Teologia: Mzm 103:2. Allah yang Berpribadi Atribut-Atribut Allah Allah itu Penyayang Kel 33:19 Kel 34:6 Ula 30:2-3 2Ra 13:23 2Ta 30:9 Neh 9:17 Maz 8